Inclusie in ontwerp-onderwijs
- 13:30
- 14:00
- 25 min
Bij iedereen werkt dat anders. Autonoom kunstenaar Caro Jacobs kan daarover meepraten. Zij moest al vroeg in haar leven een eigen (beeld)taal leren ontwikkelen door haar epilepsie. Ze leerde zo om haar rijke binnenwereld te verbinden aan de buitenwereld. Daarin kwam ze op school heel wat uitdagingen tegen. Inmiddels is ze ambassadeur voor meer inclusie in (kunst)onderwijs. Caro neemt je in deze interactieve lezing mee in haar wereld door je haar kunstwerken on the spot te laten ervaren. Zo vertelt ze je een aantal manieren om samen met leerlingen te komen tot een meer inclusieve manier van kunst beleven. Zo leren leerlingen makkelijker hun gevoel te uiten en kun jij als docent hen daarin begeleiden.
Autonoom kunstenaar Caro Jacobs, werkzaam als kunsteducator bij Beautiful Distress, streeft naar het vergroten van de verbeeldingskracht, creativiteit en inclusie in de onderwijswereld. In haar eigen werk onderzoekt ze het kunstenaarschap in relatie tot hersenaandoeningen. Zelf is Caro ervaringsdeskundige in epilepsie. Ze wil het taboe over kunstenaarschap en hersenaandoeningen openbreken en bijdragen aan het opbouwen van kennis en begrip over dit onderwerp.